Twitter Blue: Výhra pro Elona Muska nebo jen další složitá služba?

Twitter oficiálně obnovil svou odloženou službu Twitter Blue – Twitter s modrou ikonou pro předplatitele. Poprvé byla tato služba spuštěna v roce 2021 jako pokus Elona Muska o poskytnutí placeného ověřovacího systému. Služba Twitter Blue byla minulý ale měsíc na nějakou dobu pozastavena kvůli nekontrolovatelné záplavě podvodů.

Podle ředitelky produktového managementu společnosti Esther Crawfordové se uživatelům Twitteru kromě modrých zaškrtávacích znamének brzy objeví i zlaté značky označující podniky a šedé značky pro vládní a multilaterální účty.

Jaké budou poplatky za Twitter Blue

Aktuálně se na oficiálních webových stránkách žádné sazby nezobrazují, nicméně již dříve se hovořilo o poplatku 3 USD, což je v přepočtu 69 Kč, pro uživatele Apple to bude poplatek 8 USD, v přepočtu nějakých 184 Kč. A proč je služba pro uživatele Apple dražší? Elon Musk není spokojen s vývojem příjmů společnosti Apple za poslední léta, a to hlavně kvůli nízkým nákupům v aplikacích.

Výhody Twitter Blue

Uživatelé Twitteru Blue údajně získají řadu dalších funkcí, které nejsou dostupné pro bezplatné účty, jako je tlačítko Upravit, vyhrazený režim pro čtenáře a nahrávání videí v rozlišení 1080 p, spolu s možností budoucích výhod, jako je zesílení výsledků vyhledávání, méně reklam a možnost zveřejňovat dlouhá videa.

Ověření uživatelé by měli mít možnost měnit své názvy účtů, profilové fotografie a jména. Pokud tak ale učiní, dojde údajně k dočasné ztrátě zaškrtávacího znaménka, zatímco Twitter změny ručně přezkoumá. Kdo se ale tohoto úkolu ujme je ve hvězdách – a to s ohledem na masivní snížení počtu zaměstnanců a absenci komunikačního oddělení. Že by Elon sám?

Uvolnění neaktivních účtů

Elon Musk má také v plánu „pročistit“ více než 1,5miliardy účtů, které se jeví jako neaktivní. Zmínil, že tento krok se bude týkat účtů, které byly bez zjevných smazaní tweetů nebo bez přihlášení několik let.

Musk opakovaně prohlásil, že modrý Twitter je klíčovou součástí jeho strategie generování udržitelných zisků. Historicky tvořila reklama podle odhadů 90 % veškerých příjmů této sociální platformy.